Aerobiczna 6 Weidera – sposób na piękny brzuch

Aerobiczna 6 Weidera – sposób na piękny brzuch

Poznaj skuteczny trening na idealnie wyrzeźbiony brzuch!

Jeśli Twoim marzeniem jest płaski i umięśniony brzuch, postaw na aerobiczną 6 Weidera! To nic innego, jak zestaw ćwiczeń, które pomagają wyrzeźbić i wzmocnić mięśnie brzucha. Jak sama nazwa wskazuje, ćwiczeń jest dokładnie sześć. Cały szkopuł zaś w tym, żeby wykonywać je bez przerw na rozluźnienie mięśni brzucha, co nie jest łatwe. W każdym z ćwiczeń zatrzymujemy bowiem ruch na trzy sekundy w momencie największego naprężenia mięśni. Szczerze mówiąc, aerobiczna 6 Weidera wymaga od ćwiczącego dużego zaangażowania i wprawy, aby móc ją dokładnie i bez przeszkód wykonać. Należy pamiętać, aby wszystkie ćwiczenia, których szczegółowy opis znajduje się poniżej, wykonywać na płaskim podłożu.


Ćwiczenie nr 1

Kładziemy się na plecach. Ręce układamy wzdłuż tułowia. Podnosimy klatkę piersiową, uważając, aby nie oderwać części lędźwiowej od podłoża. Unosimy nogę zgiętą w kolanie o 90 stopni do góry, aż udo nie stworzy z częścią lędźwiową kąta prostego. W tym momencie łapiemy za kolano i przytrzymujemy je przez 3 sekundy. Wracamy do leżenia z opuszczoną klatka piersiową i powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.

Ćwiczenie nr 2

Ćwiczenie analogiczne do poprzedniego, z tą różnicą, że podczas jego wykonywania podnosimy obie nogi jednocześnie.

Ćwiczenie nr 3
Ćwiczenie niemal takie samo jak 1 z tą różnicą, że ręce, zamiast ułożenia wzdłuż tułowia, zaplatamy na karku.

Ćwiczenie nr 4

Połączenie ćwiczeń 2 i 3: podczas wykonywania ćwiczenia, podnosimy obie nogi, a ręce zaplatamy na karku.

Ćwiczenie nr 5
Ręce pozostają zaplecione na karku. Unosimy klatkę piersiową. Podnosimy na zmianę raz jedną, raz drugą nogę, tak, jak w ćwiczeniu nr 1 i 3. W tym przypadku jednak nie zatrzymujemy nogi podczas maksymalnego natężenia pracy mięśni, ale staramy się zrobić rowerek/nożyce. Nogi zmieniamy ok. 5-15 razy.

Ćwiczenie nr 6
Unosimy klatkę piersiową i obie wyprostowane nogi. Przytrzymujemy 3 sekundy.