Błonnik – dlaczego jest tak ważny?

Błonnik – dlaczego jest tak ważny?

Błonnik to niezbędny element naszego jadłospisu, ponieważ usprawnia trawienie. Jest szczególnie ważny w przypadku diety odchudzającej i antycellulitowej, ponieważ przyspiesza przemianę materii, a co za tym idzie, szybciej usuwane są toksyny z organizmu.

Błonnik to niezbędny element naszego jadłospisu, ponieważ usprawnia trawienie. Jest szczególnie ważny w przypadku diety odchudzającej i antycellulitowej, ponieważ przyspiesza przemianę materii, a co za tym idzie, szybciej usuwane są toksyny z organizmu.

Działanie błonnika

Błonnik ułatwia perystaltykę jelit i wchłania produkty fermentacji. Chroni nas przed chorobami jelita grubego oraz zaparciami. Reguluje metabolizm, sprawia, że rozwija się sprzyjająca naszemu organizmowi flora bakteryjna. Normuje on poziom cholesterolu we krwi. Oczywiście nie można przesadzać w drugą stronę i przyjmować go za dużo, ponieważ prowadzi to do zaburzeń trawienia.

Na straży naszego zdrowia

Z tego względu, że błonnik tworzy na ścianach jelit powłoczkę śluzową, chroni organizm przed wchłanianiem złego cholesterolu, glukozy i trójglicerydów. Sprawia to, że działa profilaktycznie i zapobiega zachorowaniu na cukrzycę, miażdżycę naczyń, nowotwór jelita grubego.

Błonnik – idealny dla osób na diecie

Błonnik rozpuszczalny, który znajdziemy w skórce owoców i warzyw, ziarnach zbóż, orzechach i warzywach strączkowych ma zdolność do wiązania dużej ilości wody. Sprawia to, że pęcznieje w żołądku, rozciągając jego ściany, co zapewnia nam uczucie sytości. Jeżeli będziemy jeść posiłki bogate w błonnik, zjemy mniej i nie będziemy szybko odczuwać głodu. Z tego względu polecany jest osobom, które chcą schudnąć. Oprócz tego, spowalnia wchłanianie węglowodanów, co także sprzyja gubieniu kilogramów.

W jakich produktach znajdziemy błonnik?

Każdego dnia powinniśmy spożywać około 20-40 gramów błonnika. Jego źródłem są przede wszystkim otręby pszenne, czerwona fasola, soja, suszone owoce, migdały, pistacje, orzechy laskowe, muesli, porzeczki, maliny, zielony groszek, chleb razowy, kasza gryczana.