Ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch

Odpowiednia dieta to tylko jeden z elementów kształtowania sylwetki. Dla osiągnięcia najlepszych efektów warto dołączyć do niej odpowiednio ułożony plan ćwiczeń.

Aby pracować nad mięśniami naszego brzucha – czyli nad tym, by był płaski – wbrew pozorom nie potrzebujemy wizyty na siłowni i ciągłego wsparcia trenera. Jeśli jesteśmy odpowiednio zmotywowani, wystarczy kawałek podłogi, mata do ćwiczeń i kilkadziesiąt minut przynajmniej trzy razy w tygodniu. Oto kilka przykładowych ćwiczeń, które pomogą nam w kształtowaniu brzucha:

1. Połóż się na plecach, skrzyżuj dłonie na karku, unieś nogi i zegnij je w kolanach pod kątem prostym. Napinając mięśnie brzucha, unieś górną część tułowia (nie zginaj szyi). Powtórz.

2. Połóż się na plecach, wyprostowane nogi unieś kilkanaście centymetrów nad podłogę. Napinając mięśnie brzucha wykonuj nogami nożyce - naprzemiennie je krzyżuj. Powtórz 15-20 razy, zrób chwilę przerwy i wykonaj kolejną serię.

3. Połóż się na plecach, wyprostuj nogi i unieś je kilka centymetrów nad podłogę. Przyciągnij kolana do klatki piersiowej, aż do uniesienia pośladków. Powtórz.

4. Połóż się na plecach, dłonie spleć za głową, nogi wyprostuj i unieś kilka centymetrów nad podłogę. Unieś barki, przyciągnij do klatki piersiowej lewe kolano, jednocześnie zbliżając do niego prawy łokieć. Powtórz z prawym kolanem i lewym łokciem.


Pamiętaj, by z każdym dniem zwiększać ilość serii i powtórzeń - tylko w ten sposób po jakimś czasie zauważysz efekty.