Dieta antycellulitowa – jak powinna wyglądać?

Dieta antycellulitowa – jak powinna wyglądać?

Nierówna, pofałdowana, lekko obrzęknięta skóra pojawiająca się głównie na udach i pośladkach nazywana jest cellulitem. Powodują go zaburzenia w przepływie krwi i limfy oraz odkładanie się produktów przemiany materii. Ma z nim problem wiele kobiet.

Jakie są przyczyny powstawania cellulitu?

Wpływ na jego powstawanie mogą mieć zaburzenia hormonalne, zwiększone gromadzenie wody, które pojawia się w drugiej połowie cyklu, palenie papierosów, brak aktywności fizycznej, a także nieprawidłowa dieta. Często ona jest głównym winowajcą, więc warto ją zmienić, ponieważ z pewnością przyniesie to efekty.

Co jeść, aby zmniejszyła się ilość cellulitu?

Przede wszystkim nasza dieta powinna być bogata w antyoksydanty. czyli witaminę C, E, beta-karoten, miedź, cynk, selen. Znajdują się one w olejach roślinnych, zbożach, ziołach, owocach, warzywach, zielonej herbacie. Naszym przyjacielem jest również błonnik – przyspiesza on metabolizm, dzięki czemu szybciej pozbywamy się toksyn z organizmu. Znajdziemy go w muesli, otrębach, suszonych owocach, jabłkach, brzoskwiniach, kaszy gryczanej, brązowym ryżu. Kolejnym ważnym elementem naszej diety będą ryby, dlatego że zawierają dużą ilość kwasów omega-3. Dotyczy to zwłaszcza ryb morskich np. śledzi, łososia, makreli. Istotne są również kwasy omega-6, ich źródłem są oleje roślinne, pestki słonecznika, orzechy. Przyspieszają one spalanie tkanki tłuszczowej, dzięki nim tłuszcz przestanie się odkładać w organizmie. Nie zapominajmy o piciu dużej ilości wody, dobrze na jędrność ciała wpływa również zielona herbata.

Co koniecznie trzeba wyeliminować?

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić, jest ograniczenie słodyczy, fast-foodów, smażonych potraw. Znajduje się w nich wiele szkodliwych substancji, odkładających się w komórkach tłuszczowych. Unikajmy tłustych, mocno przyprawionych potraw. Zmniejszmy ilość soli, z tego względu, że powoduje obrzęki. Lepiej zastąpić ją naturalnymi ziołami. Unikajmy używek, papierosów, alkoholu, kawy i mocnej herbaty w dużej ilości. Jedzmy posiłki w regularnych porach i mniejsze, a często, najlepiej 4-5 razy dziennie.

Dzięki takiej diecie, z pewnością zmniejszy się ilość cellulitu, a twoje ciało stanie się niezwykle gładkie!

Potrzebujesz wizyty u dietetyka? Sprawdź ceny na LadyTime.pl!