Dieta jajeczna

Dieta jajeczna

Chcesz szybko schudnąć? Zastosuj dietę jajeczną.

Ostatnio dużą popularność zyskały diety odchudzające, które przynoszą zauważalne efekty w bardzo krótkim czasie. Część z nich jest bardzo niezdrowa, ale niektóre pozwalają osiągnąć pożądane korzyści sylwetkowe bez narażania się na przykre konsekwencje zdrowotne (szczegółowo poruszyliśmy ten temat w jednym z artykułów opublikowanych na edi-nm.com ). Jaką dietą jest dieta jajeczna? Na czym ona polega i kto może sobie na nią pozwolić?

 

Białko zamiast węglowodanów

Dieta jajeczna to dieta uboga w węglowodany i kalorie. Niski udział węglowodanów w codziennym jadłospisie kompensuje duża zawartość białka. Dieta jajeczna przeznaczona jest przede wszystkim dla tych osób, które chciałyby schudnąć bez jednoczesnej utraty masy mięśniowej. Opracował ją zespół dietetyków z Kliniki Mayo w Stanach Zjednoczonych. Odżywianie się niemal samymi jajkami przez krótki okres daje naprawdę imponujące efekty – można zrzucić nawet 5 kilogramów w ciągu tygodnia. Istotne jest jednak ścisłe przestrzeganie kilku reguł, które wyszczególniamy poniżej.

 

Zasady diety jajecznej

- Możesz jeść tylko 4-6 jajek dziennie.

- Najlepiej jeśli będą to jajka gotowane na twardo (do 10 min.).

- Do jajek dodawaj majonez, olej, oliwę lub masło (aby wzbogacić posiłki w tłuszcz).

- Jajeczny jadłospis możesz urozmaicić niektórymi warzywami i owocami.

- Pij dużo wody.

- Jedz 3 posiłki dziennie.

- Wyklucz z jadłospisu cukier, sól, słodycze, tłuste mięso, pełnotłuste produkty mleczne oraz rośliny strączkowe.

- Na czas trwania diety jajecznej zapomnij o alkoholu.

- Dieta skomponowana w ten sposób powinna trwać nie dłużej niż dwa tygodnie. Część dietetyków skraca maksymalną granicę do 5 dni.

 

Czy dieta jajeczna przynosi efekty?

To jedna z najbardziej skutecznych diet odchudzających. Nie jest jednak pozbawiona wad. Szybki spadek masy ciała spowodowany jest nie redukcją tkanki tłuszczowej, lecz mięśniowej (wbrew założeniom), a także znaczną utratą wody. Dłuższe stosowanie diety jajecznej może więc doprowadzić do różnych powikłań, między innymi:

- niedoborów pokarmowych,

- efektu jojo,

- problemów z wątrobą i trzustką (wskutek dużej podaży tłuszczu),

- osłabienia organizmu (któremu towarzyszy niechęć do aktywności fizycznej),

- zbyt dużego stężenia cholesterolu we krwi,

- chorób sercowo-naczyniowych.

 

Dieta jajeczna pozwala szybko schudnąć, ale pociąga za sobą ryzyko poważnych problemów zdrowotnych. Z całą pewnością nie powinny jej stosować osoby z chorą wątrobą czy trzustką. Warto zastanowić się, czy w pogoni za szczupłą sylwetką rzeczywiście jesteśmy gotowi zaryzykować swoje zdrowie.