Jak ćwiczyć callanetics?

Jak ćwiczyć callanetics?

Callanetics to specyficzna, autorska forma aerobiku, której trenowanie może przynieść spektakularne efekty w zaledwie dwa tygodnie. Dowiedz się, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia, aby cieszyć się piękną i wyrzeźbioną sylwetką.

Callanetics to autorski zestaw ćwiczeń stworzony w latach 80. ubiegłego wieku przez Callan Pinckney, od imienia której zaczerpnięta została nazwa programu. Callan, której zależało na sprawności fizycznej i wyrzeźbionej sylwetce, ze względu na problemy z kręgosłupem, na które uskarżała się od dziecka, nie mogła wykonywać standardowych ćwiczeń na siłowni ani uprawiać inwazyjnych dla stawów ćwiczeń aerobowych. Mając jednak na uwadze pragnienie pięknego i zdrowego wyglądu, postanowiła opracować własny zestaw ćwiczeń, dzięki któremu będzie mogła zachować sprawność i smukłą sylwetkę bez uszczerbku na zdrowiu. Jak postanowiła, tak też udało jej się zrobić – Pinckney stworzyła program ćwiczeń, który stał się tak popularny, że w latach 80. i 90. stosowali go niemal wszyscy, którym zależało na pięknej sylwetce.

Program przynosił zadziwiające efekty – już po kilku sesjach widać było bowiem spektakularne efekty – ćwiczenia plus racjonalna dieta skutkowały utratą zbędnych kilogramów oraz jędrniejszą skórą bez cellulitu w zaledwie kilkanaście dni. Dzięki niebywałej skuteczności, callanetics zaczął święcić triumfy na całym świecie i od momentu powstania do dziś zyskał miliony sympatyków na całym świecie.

Jak ćwiczyć callanetics? Najlepiej ćwiczenia wykonywać pod okiem instruktora lub wspomagać się zestawami nagranymi na płycie. Do wykonywania ćwiczeń nie potrzeba nam żadnych przyrządów, jedynie trochę chęci i wolnej przestrzeni w domu. Wykonując ćwiczenia trzeba pamiętać o odpowiedniej postawie, a także o tym, by ruchy koniecznie powtarzać w określonej przez instruktora kolejności. Warunkiem uzyskania oczekiwanych efektów jest także wykonywanie ruchów przez określoną ilość czasu oraz systematyka w działaniu – w początkowej fazie callanetics najlepiej jest ćwiczyć codziennie po ok. godzinie, stopniowo zmniejszając częstotliwość treningów. Po kuracji odchudzającej, w celu utrzymania efektów, można już ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu po 15 minut.