Jak pozbyć się nadprogramowych kilogramów?

Jak pozbyć się nadprogramowych kilogramów?

Mało kto z nas jest zadowolony ze swojej wagi. Wynajdujemy więc kolejne sposoby na to, by licznik pokazał kilka kilogramów mniej, często jednak nasze wysiłki kończą się niepowodzeniem albo powrotem do dawnej wagi. Jak odchudzić się skutecznie?

Mimo że co chwilę ktoś powtarza nam, iż diety-cud to najgorsze możliwe wyjście z tej sytuacji, i tak chwytamy się kolejnej, znalezionej w gazecie lub Internecie kuracji, która w ciągu kilkunastu dni ma sprawić, że wreszcie zaczniemy się sobie podobać. Kto w końcu nie chciałby widzieć rezultatów już, w tym momencie, zamiast miesiącami odmawiać sobie ulubionych produktów? Aby jednak nie załamywać się powtórną przygodą z efektem jo-jo, trzeba znaleźć złoty środek, zawierający się w kilku prostych zasadach.

1. NIE dla głodówki, TAK dla racjonalnego odżywiania. Przekonywanie się na siłę, że odmawianie sobie wszystkiego jest najkrótszą drogą do płaskiego brzucha, zaprowadzi nas tylko do znienawidzonego efektu jo-jo (bo nie da się być na głodówce całe życie), a w dodatku do wycieńczenia organizmu. Zamiast pomijać każdy najważniejszy posiłek, jedzmy częściej (co 2-3 godziny), tylko mniej. To sprawi, że metabolizm będzie nieustannie pobudzany i nasz organizm będzie spalał dostarczane mu kalorie, zamiast odkładać je na później, jak to się dzieje w przypadku diet niskokalorycznych.

2. Zmiana nawyków na lepsze. Wbrew pozorom wystarczą nieduże zmiany, aby osiągnąć duże efekty – wybór wody mineralnej zamiast kolorowych, gazowanych napojów, redukcja przygotowywanych na tłuszczu potraw, ograniczenie słodyczy na rzecz owoców i mniej kalorycznych przekąsek.

3. Więcej ruchu. Nie ma lepszego przyspieszacza odchudzania niż sport i ćwiczenia. Dla najlepszych efektów warto zapisać się na regularne treningi – czy to w fitness klubie, czy ośrodku skupiającym się na konkretnej dziedzinie sportu – a do tego dołączyć ćwiczenia na partie ciała, z których najbardziej chcielibyśmy pozbyć się tłuszczu.

4. Postaw na gotowanie w domu. Największym wrogiem odchudzania są niezdrowe przekąski, po które często sięgamy w pracy czy między zajęciami i jedzone poza domem potrawy. Aby wyeliminować tych przeciwników, trzeba poświęcić nieco czasu na samodzielne przygotowanie kanapek czy sałatek, który zabierzemy ze sobą do pracy i obiadów, które tylko odgrzejemy po przyjściu do domu. Zawsze miejmy ze sobą zapas zdrowych przekąsek – migdały, marchewkę czy jogurt naturalny – a dzięki temu unikniemy wizyty w barze szybkiej obsługi czy przy automacie z batonikami.