Jak schudnąć po ciąży?

Jak schudnąć po ciąży?

Problem z nadwagą, która pojawia się po ciąży, dotyczy bardzo wielu młodych kobiet. Szczupłe przed ciążą osoby niekiedy zyskują nawet kilkanaście kilogramów, których pozbycie staje się katorgą. Jak więc poradzić sobie z nadwagą po ciąży?

Przede wszystkim odchudzanie po ciąży należy przeprowadzić z głową. Najlepszym rozwiązaniem będzie pomoc specjalisty, który pomoże krok po kroku przejść przez ten żmudny proces. Jeśli jednak decydujemy się na odchudzanie samodzielne, musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Gdy nowonarodzone dziecko karmione jest piersią, musi ono koniecznie zostać uwzględnione w planach związanych z odchudzaniem mamy. W pierwszych miesiącach życia musi bowiem otrzymywać zdrowe i pełnowartościowe mleko. Odchudzanie z pomocą „diet cud”, które odrzucają pewne składniki żywieniowe, sprawi, że mleko również nie będzie pełnowartościowe. Dlatego odchudzanie po ciąży powinno przybrać formę diety redukcyjnej, na której traci się maksymalnie 300-400 kalorii dziennie. Jest to sposób na utratę około 0,5 do 1 kg tygodniowo, co będzie zbilansowaną formą odchudzania.

Podstawą diety mamy powinno być przede wszystkim zachowanie równowagi pomiędzy posiłkami, a także regularne ich spożywanie. W zależności od indywidualnych potrzeb, należy spożywać 4-5 posiłków (w tym trzy główne: śniadanie, obiad i kolację oraz jedną lub dwie przekąski) co 2-3 godziny, z zachowaniem odpowiednich proporcji między składnikami odżywczymi – tłuszczami, białkiem i węglowodanami. Do większości posiłków należy dodawać warzywa, którymi można zastępować też bardziej kaloryczne potrawy. Nie wolno również zapominać o piciu wody mineralnej – najlepiej zamiast kolorowych, słodzonych napojów. Tak przygotowaną dietę warto wesprzeć aktywnością fizyczną, która pomoże w utracie kilogramów oraz pozwoli lepiej ukształtować sylwetkę, eliminując nieestetyczne pozostałości z okresu ciąży.