Jak trenować, by mieć smukłe łydki?

Jak trenować, by mieć smukłe łydki?

Smukłe i zgrabne nogi zawsze prezentują się dobrze – nie tylko latem, gdy zakładamy na siebie zwiewne, krótkie sukienki. O ile jednak nieco krągłe uda wielu z nas traktuje jako atut, to już „duże” łydki nie za bardzo się bronią. Co i jak ćwiczyć, by je wyszczuplić?

Tryb spacerowy

Najprostszy sposób na wyszczuplenie nóg to częste spacerowanie. Niby nic, a jednak bardzo korzystnie wpływa na ich rzeźbę. Spacerować możemy wolno, co jakiś czas przechodząc na szybszy marsz. Niestety, trening w postaci wchodzenia pod górę lub po schodach sprawi raczej, że łydki nabiorą dodatkowej objętości, więc jeśli bardzo zależy nam na ich wysmukleniu, unikajmy tego typu aktywności w zaawansowanej formie. Wszystkie zresztą proponowane sposoby na wyszczuplenie łydek nie wymagają katorżniczego wysiłku, a jedynie regularności w ich stosowaniu. Jeśli codziennie poświęcimy na ten cel chociażby pół godziny, już po niedługim czasie możemy spodziewać się efektów.


Daj odetchnąć swoim nogom

Kiedy znudzą nam się spacery lub będziemy poszukiwali czegoś bardziej wymagającego, postawmy na bieganie. Biegajmy wolno i długo, pokonując płaski teren. Bieganie sprintem sprawiłoby bowiem, że nasze łydki jeszcze bardziej rozbudowałyby się.  Podobny rezultat da zresztą każde ćwiczenie, które wymaga szybkości od naszych nóg i użycia siły ich mięśni. Stąd odradzamy wchodzenia po schodach, skakania na skakance oraz ćwiczeń ze steperem. Panie, które marzą o pięknych, smukłych łydkach, powinny zrezygnować także, przynajmniej na jakiś czas, z chodzenia w butach na wysokich obcasach.  

W osiągnięciu upragnionych efektów pomogą nam za to systematyczne wizyty na basenie. Pływanie wysmukla całe ciało, a do tego stanowi bardzo odprężający trening. Spokojna, długa i niezbyt rygorystyczna aktywność fizyczna jest właśnie tą, dzięki której najłatwiej będzie nam wyszczuplić nogi. Ćwiczenia możemy wykonywać też w domu. Przydatnym będzie na przykład „krzesełko”, polegające na tym, że opieramy się plecami o ścianę i zginamy kolana w kącie prostym. Staramy się wytrzymać 30 sekund w takim siadzie, po czym rozluźniamy mięśnie i robimy powtórkę.

Innymi, niewymagającymi ćwiczeniami na zgrabne łydki, są przysiady oraz wspinanie się na palcach (na siedząco lub stojąco unosimy pięty w górę, liczymy do dwóch i opuszczamy nie dotykając podłoża). Rezultaty dodatkowo przyśpieszy rozciąganie – obowiązkowe po każdym treningu i bardzo pomocne przy spokojnych ćwiczeniach wyszczuplających nogi.


Elżbieta Gwóźdź