Jak zacząć regularnie biegać?

Jak zacząć regularnie biegać?

Chcesz zacząć biegać, ale nie bardzo wiesz, jak się za to zabrać? Podpowiadamy!

Bieganie to nie tylko skuteczny sport, który pomoże nam pozbyć się zbędnych kilogramów. Codzienne przemierzanie kilku kilometrów trasy w biegu to dla niektórych świetny sposób na rozładowywanie stresów dnia codziennego, a także chwila, gdy w aktywny sposób można pozastanawiać się nad własną egzystencją. Jak zatem zmotywować się i zacząć regularnie biegać?

1. Zastanów się, dlaczego chcesz biegać i ustal swój cel
Pomyśl, dlaczego chcesz zacząć biegać. Wyznacz sobie konkretny cel i miej go zawsze przed oczami, kiedy masz iść na trening. Dla lepszego efektu możesz też umieścić swój cel w kilku widocznych miejscach, np. jako notatkę w telefonie. 

2. Postaraj się o motywującą muzykę
W treningu pomoże również Twoja ulubiona, żwawa, motywacyjna muzyka. Najlepiej będzie, jeśli stworzysz swoją własną playlistę i zgrasz ją na przenośny odtwarzacz muzyki, który będziesz mieć zawsze przy sobie podczas biegania. 

3. Pamiętaj o metodzie „małych kroków” 
Aby bieganie stało się zdrową pasją, dzięki której stracisz wiele zbędnych kilogramów, pamiętaj, aby nie podchodzić do treningu od razu zbyt inwazyjnie. Jeśli w perspektywie mamy uprawianie regularnych, długodystansowych biegów, pamiętajmy, by zacząć od uprawiania szybkiego marszu, który po pewnym czasie zamieni się w powolny bieg. Kilka miesięcy takiego sukcesywnego treningu powinno poskutkować uzdolnieniem naszego organizmu do wytrzymania energicznego joggingu.  

Pamiętajmy, że nic nie dzieje się od razu, a regularne bieganie wymaga od nas uzbrojenia się w cierpliwość i wytrwałość.