Odchudzanie po czterdziestce - jak powinno wyglądać?

Odchudzanie po czterdziestce - jak powinno wyglądać?

Mówi się, że zachowanie szczupłej sylwetki po 40. roku życia nie jest prostą sprawą. Nic bardziej mylnego! Należy jedynie znać zasady, na jakich funkcjonuje organizm w średnim wieku i dobrać do nich odpowiednie odżywianie.

Po 40. roku życia w organizmie kobiety zachodzi sporo zmian. Niektóre z nas martwią się tym, sądząc, że nie będą w stanie wyglądać i czuć się tak dobrze, jak w wieku 20. czy 30. lat. Jedno jest pewne – czasu istotnie zatrzymać się nie da i raczej jak 20 – latki wyglądać już nie będziemy. Nie zmienia to jednak faktu, że, każda kobieta może czuć się i wyglądać pięknie – w każdym wieku.

Co więcej, psychologowie zauważają, że porównania kobiety do kwitnącego kwiatu, nie są wcale bezpodstawne. Kobieta, niczym kwiat, potrzebuje czasu, aby rozkwitnąć i pokazać w pełni swoje piękno. Pamiętajmy jednak, że w ogrodzie, róża piękniej prezentuje się w drugim, czy nawet trzecim roku ekspozycji, niż w pierwszym. To samo tyczy się kobiet. Po czterdziestce wciąż możemy prezentoważ się pięknie, mając także w zanadrzu mądrzejsze i piękniejsze o życiowe doświadczenia serca. Aby jednak tak było, warto zmienić nieco swój dotychczasowy styl życia i zacząć harmonicznie współdziałać z własnym organizmiem i zachodzącymi w nim zmianami. A zatem, co musimy robić i co jeść, aby zachować sylwetkę lub nawet schudnąć po czterdziestce?

 

1. Ogranicz spożywanie cukrów prostych

Ze względu na metabolizm, którego aktywność maleje po 40. roku życia, ale także ze względu na możliwe niepożądane konsekwencje zdrowotne ich spożywania, z diety powinniśmy wykluczyć słodycze oraz słone przekąski, a także słodzone, kolorowe napoje. Ograniczmy także spożywanie dżemów i miodów.

 

2. Zmniejsz kaloryczność potraw

W tym wieku organizm potrzebuje mniejszego zapotrzebowanai kalorycznego, dlatego też przyswajanie kalorii należy nieco ograniczyć. Konkretne zapotrzebowanie odpowiednie do prowadzonego przez nas trybu życia powinien ustalić z nami dietetyk, jadnak przyjmuje się, że prowadząca raczej średnio aktywny tryb życia kobieta w średnim wieku powinna przyswajac ok. 1700 kcal. Jeśli chcemy schudnąć, ograniczmy tę ilość kalorii, do np. 1200-1500.

 

3. Jedz często i regularnie pełnowartościowe posiłki

Kolejnym filarem diety po 40. roku życia jest zjadanie ok. 5 regularnych, ale neizbyt obfitych posiłków dziennie. Dzięki nim unikniemy wahań insuliny i napadów wilczego głodu, które często powodują nadmierne pochłanianie przez nas kalorii.

 

4. Zacznij się ruszać

Nic tak nie pomoże w redukcji wagi, jak ruch. Jeśli nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia, lub nie mamy czasu na treningi, warto wykazać się nawet neiwielką aktywnością fizyczną. Wartościową zmianą nawyków będzie np. zamiana windy na schody, czy też piesze spacery do sklepu. Warto też wysiadać z autobusu o jeden przystanek wcześniej niż dotąd. Poza tym, warto także rozważyć zapisanie się na zajęcia fitness. Aerobik nie tylko pomoze nam w uzyskaniu pięknej sylwetki, ale także korzystnie wpłynie na nasze sampoczucie.