Sposoby na napady głodu podczas odchudzania

Sposoby na napady głodu podczas odchudzania

Zależy Ci na szybkim schudnięciu, ale nie możesz poradzić sobie z ciągłymi napadami głodu? Przeczytaj nasze wskazówki i poznaj sposób na opanowanie chęci podjadania podczas stosowanej diety!

Wieczorne napady głodu to najprostsza droga do otyłości: zjadając duży, kaloryczny posiłek, obciążamy organizm, który nie może poradzić sobie z ilością dostarczonej energii i gromadzi ją w postaci tłuszczu. Aby temu zapobiec, wystarczy stosować się do kilku prostych zasad:

1. Jedz pięć-sześć posiłków dziennie: trzy główne i dwie-trzy przekąski.
2. Pilnuj, żeby przerwa między nimi nie przekraczała 3 godzin.
3. Pij co najmniej dwa litry wody dziennie.
4. Zrezygnuj z produktów o wysokim indeksie glikemicznym.
5. Spożywaj produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik.
6. W razie napadu głodu wypij wodę, niesłodzoną herbatę ziołową lub owocową.

Jeśli głód nie ustępuje, możesz pozwolić sobie na zjedzenie surowych, niskokalorycznych warzyw: marchewki, papryki, ogórka lub mieszanki sałat z dodatkiem niewielkiej ilości oliwy z oliwek. Dopuszczalne są również owoce, choć ze względu na większą ilość kalorii zaleca się spożywanie tych z dużą ilością wody: truskawek, arbuza, malin, grejpfruta czy porzeczek. Świetną przekąską między posiłkami mogą być także zupy jarzynowe bez dodatku mięsa i śmietany. Bezwarunkowo należy zrezygnować natomiast z tzw. „szybkich przekąsek”, zwłaszcza mącznych i zawierających dużą ilość cukru. Jeśli powyższe rady nie przynoszą oczekiwanego skutku, warto wybrać się do dietetyka, który pomoże nam ułożyć jadłospis w taki sposób, by możliwie najskuteczniej zminimalizować napady głodu.