Stepper – dlaczego warto na nim ćwiczyć?

Stepper – dlaczego warto na nim ćwiczyć?

Poznaj zalety bardzo efektywnego, ale niezbyt popularnego w Polsce przyrządu do ćwiczeń cardio – steppera - oraz dowiedz się, jak przy jego pomocy wymodelować nogi.

Pisząc o ćwiczeniach na stepper, zacznijmy od uściślenia czym sam stepper jest. Wiele osób bowiem błędnie nazywa stepperem zwykły step, który używany jest podczas niektórych grupowych zajęć fitness. Stepper jest to natomiast jeden z przyrządów znajdujących się na siłowni, który pomaga nam spalić zbędny tłuszcz w okolicy łydek, nóg i pośladków oraz pięknie je wymodelować. Choć ćwiczenia na stepperze wydają się bardzo łatwe, należy mu oddać, że już po 15 minutach intensywnego treningu z jego wykorzystaniem człowiek spływa potem.

Ćwiczenia na stepperze nie są żadną filozofią. Polegają na dociskaniu stóp do podłogi podobnie, jak w przypadku wchodzenia po schodach. Należy jednak wiedzieć, że na rynku do wyboru mamy co najmniej kilka rodzajów stepperów. Np. takie, które oprócz nóg, do pracy angażują również ręce oraz takie, które pozwalają np. na skręt całego tułowia. Znajdziemy także mini wersje stepperów, które stanowią tylko dwa pedały. Takie wersje mini można trzymać nawet w małej sypialni, w której nie mamy miejsca na rowerek stacjonarny lub orbitrek.

Chcąc ćwiczyć na stepperze, powinniśmy stosować się do podstawowych zasad korzystania z niego. Po pierwsze, każdą sesję na stepperze rozpoczynajmy od ok. 10-minutowej rozgrzewki. Możemy robić pajacyki lub udać się na energiczną przebieżkę. Następnie, powinniśmy przejść do ćwiczeń właściwych na stepperze, pamiętając o zachowaniu prostej postawy oraz o głębokim oddechu. Po ok. 15-minutowej sesji intensywniejszych ćwiczeń właściwych powinniśmy postawić na lżejsze ćwiczenia przez ok. 10 minut, a całość zakończyć dokładnym rozciąganiem mięśni.