Suplementy diety dla kobiet - z których warto korzystać?

Suplementy diety dla kobiet - z których warto korzystać?

O suplementach wspomagających odchudzanie czy poprawiających odporność słyszy się niemal codziennie. Które z nich są faktycznie skuteczne i co o tym decyduje?

Czym są suplementy diety i jaką pełnią rolę?

To preparaty o naturalnym składzie, bogate w witaminy, minerały, wyciągi roślinne i inne substancje, mające wspomóc pracę organizmu. Ich głównym zadaniem jest uzupełnienie codziennego menu o te składniki, których spożywamy zbyt mało. Mogą one wspomagać konkretny organ, działać odchudzająco, itp. Zwykle sięgając pierwszy raz po takie środki, pokładamy w nich wielkie nadzieje – tymczasem, o ile suplementy faktycznie mogą wzmocnić organizm czy przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, o tyle stanowią jedynie funkcję pomocniczą. Dla osiągnięcia pożądanych efektów niezbędna jest zmiana codziennych nawyków, a dopiero w dalszej kolejności – suplementacja.


Jakie suplementy stosować?

Z pomocy tego typu środków warto skorzystać przede wszystkim podczas odchudzania, dbając oczywiście o odpowiednią dietę i aktywność fizyczną. W tym przypadku najlepiej sprawdzą się preparaty zawierające błonnik, chrom, wyciąg z zielonej herbaty, mniszka lekarskiego, ananasa, karczocha, białej fasoli i octu jabłkowego. Mogą również posiadać w swoim składzie L-karnitynę lub kwas linolowy CLA. Wymienione substancje regulują pracę układu pokarmowego, hamują apetyt, wpływają korzystnie na trawienie i metabolizm, wspomagając procesy prowadzące do spalania tkanki tłuszczowej. Należy uważać na suplementy zawierające duże ilości kofeiny, która może powodować skoki ciśnienia i wywoływać rozdrażnienie.

W przypadku częstego łapania infekcji dobrym rozwiązaniem uzupełniającym dietę mogą okazać się preparaty bogate w witaminy, zwłaszcza C i B6. Osobom intensywnie uprawiającym sport rekomendowane są suplementy z wysoką zawartością magnezu, żelaza i L-karnityny, które wzmacniają organizm podczas wysiłku fizycznego. Na słabe włosy i paznokcie zadziałają tabletki lub kapsułki z kwasem foliowym, biotyną, selenem, cynkiem, żelazem oraz witaminami A, C i E. Suplementy diety warto polecić również osobom, które na co dzień spożywają niewielkie ilości warzyw i owoców, piją alkohol czy jedzą fast-foody. Organizm doskonale oczyszczą preparaty z selenem, witaminą A, C i E. Pamiętajmy jednak, żeby nie przyjmować ich razem z produktami wielowitaminowymi czy ziołowymi, żeby nie zdublować dawki składników mineralnych.