W zdrowym ciele zdrowy duch – szykujemy się do wiosny!

W zdrowym ciele zdrowy duch – szykujemy się do wiosny!

Do wiosny zostało nieco ponad dwa miesiące. Czas więc zrzucić zbędne kilogramy i zadbać o sylwetkę.

Szukasz sposobu na szybkie odchudzanie? Dużo ćwicz, uprawiaj regularnie sport i zastosuj się do poniższych wskazówek żywieniowych, a z całą pewnością w krótkim czasie zauważysz efekty.

 

Wyznacz stałe pory posiłków

Na samym początku wyznacz sobie określone pory spożywania posiłków. Najlepiej jeść 5-6 skromnych posiłków w ciągu dnia. Częste posiłki przyzwyczajają organizm do ciągłych zastrzyków energii, w związku z czym nie musi on jej kumulować (co skutkuje np. rozrostem tkanki tłuszczowej). Ważne jest również to, aby nie podjadać między posiłkami. Tylko konsekwentne trzymanie się planu pozwoli Ci w szybkim tempie zrzucić zbędne kilogramy.

 

Spożywaj duże ilości białka

Jeśli regularnie trenujesz, zapotrzebowanie Twojego organizmu na białko jest znacznie większe niż u osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Sportowcom zaleca się spożywać 1,4 g białka na kilogram masy ciała. To znaczna ilość, dlatego w diecie powinnaś uwzględnić produkty zawierające białko, np. mięso czy rośliny strączkowe. Najlepiej spożywać zarówno produkty pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego – ograniczanie się tylko do jednej kategorii produktów może nie wyjść na zdrowie.

 

Zwracaj uwagę na obfitość posiłków

Spożywane przez Ciebie posiłki powinny być na tyle obfite, aby zaspokajały głód. Nie należy jednak przesadzać. Bywa to trudne, zwłaszcza w przypadku naszych ulubionych potraw, ale jeśli zależy Ci na szybkich efektach, nie ma sensu rozpychać sobie żołądka.

 

Jedz posiłki bogate w błonnik

Wprowadź do swojego jadłospisu produkty bogate w błonnik. Badania wykazały, że regularne spożywanie takich produktów w znacznych ilościach ułatwia chudnięcie. Dlaczego tak jest? Dlatego, że błonnik zapewnia poczucie sytości. Ponadto warto też jeść ryby morskie, zawierające kwas tłuszczowy omega-3.

 

Stosując się do powyższych zaleceń, w krótkim czasie zauważysz pierwsze efekty. Warto jednak podkreślić, że nawet najlepsza dieta nie pomoże bez regularnej aktywności fizycznej. Niekiedy warto poeksperymentować z nowymi dyscyplinami sportowymi, a nawet wyjechać na jakiś czas za granicę, aby spróbować swoich sił np. na nartach. Dla osób, które nie chcą wyjeżdżać zbyt daleko, dobrym pomysłem może się okazać autobusowa wycieczka do Niemiec. Busy do Niemiec zapewniają szybki i wygodny transport.